Dramat fortsätter 🐭🔫

Hej! Hoppas allt är bra och att ni är taggade på en ny vecka. Det är jag, min sista arbetsvecka här dessutom. Vid tio imorgon åker Mette, Anna, Cory och hästarna och sen åker Emma på onsdag. Jag och SB har då tio hästar att ta hand om och rida. Det ska bli skoj! Känns tryggt att ha SB här, hon har mycket erfarenhet och kunskap som jag saknar. Hon har bland annat varit på Island och jobbat i islandshäststall där i flera år. Jag berättade att jag gärna ville åka till Island och då sa hon att jag skulle höra av mig till henne så hade hon massa kontakter ang boende, ridning mm. Helt klart på min "bucketlist". 
Välmatchat!

Dramat som antyds i rubriken syftar till att jag hittade en tredje död mus idag ( eller råtta? Hur ser man skillnad? Stor och lång svans så det måste varit en råtta) när jag skulle vara duktig och rengöra alla vattenhinkarna. Stack ner armen i Stravinskys för att plocka upp hö mm men fick istället något mjukt och slemmigt i handen. Jag är inte rädd för råttor och möss men tillochmed jag skrek när jag fick upp den och såg vad det var 😖🐭

Idag var en ganska lugn dag. Tycker att de flesta dagarna det senaste känts lugna men det är nog bara för att vi är tre stycken som hjälps åt i stallet nu mera. SB började med att longera Rico och Emma gjorde iordning De Noir åt Mette. Jag började med att rida Sillen som är "min" häst under veckan som kommer. Alla hästarna ska få en lite lugnare vecka och inte jobbas så mycket utan mest hållas igång men det är ju ändå roligt att rida. Skrittade och travade henne 30 min på banan och sen var hon klar. Mette satt upp på Dobbin och SB red Bananen. Jag tog lite hästar till och från hagen, putsade lite samt började grooma de som varit ute. SB red sedan Grey och longerade Dabu och Hileo. Mette hade en lektion och sedan hjälpte Emma henne med Marron, Cenna och Sox. Katie red lektion på Strawinsky och sen var alla hästarna motionerade. Fortsatte att putsa och plocka fram till halv ett då jag gick på lunch. 

Efter lunch så groomade vi de hästarna som inte hanns med på förmiddagen och sen gjorde jag schabrak och vatten medan SB rengjorde skydden och sopade. Fick även ge Rico ytterligare ett bad då det blev missförstånd och han hamnade i en hage 😉 jätteskönt men han var ju inte renast när han kom in.  Emma och jag plockade ner Cennas fläkt igen. Stackars Roberto. Först tjatade vi en vecka för att få upp den och sen satte han upp den jätteordentligt med sju buntband och sen ber Mette oss att plocka ner den igen. När vi var klara så gick vi in på kontoret för att vänta på Mette som hade en liten genomgång för oss inför veckan. 
- Det viktigaste är att ni håller alla hästarna vid liv tills på söndag!
Hoppas vi ska fixa det 👍








Dessa två alltså 😍

När vi var klara så gick jag bort och pratade lite med killarna. De hade fullt upp som vanligt. När jag kom höll de på att preppa transporten. Tycker lite synd om dem. De jobbar så himla mycket. Just nu är de kort om folk också så de hinner inte med allt de behöver göra. Tydligen var de åtta stycken som jobbade förut och nu är de fem. Carlos har dessutom problem med ryggen så han kan inte hjälpa till att mocka utan får göra lättare jobb. Roberto sa att han mockar ca 25 boxar varje dag och sen har de ju utfodring, sladdning, vattning, målning och massa mer. Alla här jobbar överlag väldigt mycket. Idag och igår tror jag att Viviane undervisade från 8-16 konstant. Jag frågade hur hon orkade med alla barn och hästar som inte lyssnar men då sa hon något väldigt bra. 
-Jag tänker att för många är det här deras roligaste timme i veckan så jag försöker att vara glad och positiv jämt. 

Vid kvart över fem åkte jag och Roberto till gymmet. Idag tog vi min bil för jag ville ha lite hjälp med att tanka första gången. Visade ju sig inte vara speciellt svårt men skönt att han var med. Behövde egentligen inte tanka men eftersom jag ska lämna tillbaka bilen med halv tank så tänkte jag att det nog kan bli lagom att tanka fullt nu. Skönt att ha det gjort. Sjukt billig bensin här! Fick betala 24 dollar för 9 gallons vilket blir ett literpris på ca 5,60 kr.  Kanske är bensin jag borde fylla väskan med och inte skor 😉 frågade Roberto hur gammal han var när han tog körkort och han bara 
- Jag har inget körkort. 
Haha tur att han kör så bra så jag känner mig inte jätteorolig. 

Träningen gick bra. Söndagar är ju bästa dagen att träna på. Roberto tyckte att vi skulle åka dit tre på natten någon dag bara för att se om det är någon där och tränar då. Gymmet är ju öppet och bemannat 24 timmar om dagen alla dagar i veckan. Tror säkert att det är nån dåre där på natten. 

Det är många på Mill Creek som varit lite krassliga. Anna och Mette var sjuka för någon vecka sedan och Romeo, Roberto och SB har varit sjuka denna veckan. Förkylning och ont i kroppen. För Roberto var det första dagen på gymmet sen han blev frisk och han tyckte det var väldigt skönt att vara tillbaka, han sa att han verkligen inte gillar att vara sjuk ( men vem gör det?) så jag frågade om han varit riktigt sjuk någon gång och då kollade han på mig med stora ögon och sa
- Jaaa! En gång hade jag feber i tre dagar!
Haha vad är det med killar sjukdom egentligen 😉

Idag gjorde jag nightchecks själv. Emma lovade att föra allt imorgon kväll istället. Det är verkligen något jag inte kommer sakna. Alla dessa täcken och lindor. Det tar mig ändå ca 45 minuter för mig att sätta på allt. 

Imorgon är jag ledig. Ska nog jobba någon timme på morgonen dock för Mette ville rida ett par hästar innan de åker. Sen ska jag försöka ta mig in till santa Monica. Lite nervös för att köra in dit själv men jag hoppas att det går bra. Om vädret är bra så blir det stranden när jag shoppat klart 👍

Ha en fin dag! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentarer:

1 Moster:

Tänka sig, bara en vecka kvar :). Ha en riktigt skön ledig dag. OBS! Om du går till stranden så vad måste du komma ihåg då? Jo solkräm... ;)

Kram Åsa

Svar: Haha jag lovar!
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: