En lördag helt i min smak 👍💕🐴😋🌴☀️🇺🇸

Hej! Hoppas helgen är bra. Jag gillar helgerna här även om vi inte är lediga. Allt är lite festligare på lördagar och söndagar. 

Idag var varken Mette eller Anna här på morgonen men jag, Emma och SB hade fått ett utförligt mejl om vilka hästar som skulle gå i hage och vilka som skulle ridas osv men ibland blir det fel ändå 😉 i mejlet stod nämligen att Anna skulle rida Sox som sin första häst 12.30. Och efter det så stod det att Katie skulle rida lektion på Hileo. Jag fattade det som att Anna skulle komma vid lunch och börja med Sox medan SB och Emma uppfattade det som att Anna skulle börja med Sox på morgonen och att Katies lektion var 12.30 så Emma började skritta Sox vid kvart i åtta. Jag vågade ju inte stå på mig såklart. Det var ju två mot en men sen kvart över åtta när Emma började undra vart Anna tagit vägen så var det lite skönt att få rätt. 

Jag började med att släppa ut Dabu och Winny i hagen. Sen gjorde jag iordning Strawinsky som var min första häst att rida. Han fick gå galoppjobb på banan och sedan skrittade vi på kullarna i 20 minuter. Det var inga problem. 





Här uppe har vi det fint!

När jag var klar med Stravinsky så tog jag tillbaka Winny och släppte ut Dobbin istället. Emma vandrade runt med Marron på banan som visade lite koliksymptom ( ingen fara sen) och SB red Grå. Jag tog ut Acilla som var min nästa häst. Hon fick också gå på kullarna i en halvtimme ca. Mysigt att bara skritta runt i solen. När jag kom tillbaka så hade Emma och SB börjat grooma hästarna som varit ut så jag groomade Sillen direkt. Hennes hovar såg bättre ut. Här är det problem med att råttorna äter och gnager på hästarnas kastanjer, kronrander och ballar ( alla som inte är hästinsatta, det är inte så hemskt som det låter 😉). På kastanjerna får vi ta tabasco på hästarna som är drabbade och är det på hovarna så får de stå med boots på natten. 

Vid strax innan elva kom Mette och Anna. Då hade vi redan groomat, ridit och haft ute alla hästarna i hagen förutom de fyra som Anna eller Mette skulle rida. SB kunde därför sluta redan då medan Emma gjorde iordning Marron åt Mette och jag groomade bananen. Anna packade allt till Vegas men ville inte ha någon hjälp. Hon hade nämligen packlistan i huvudet. Lite riskabelt kände jag spontant 😉 Men hon har ju packat ett antal gånger förut så jag hoppas att de får med sig allt. 

Medan Mette red och Anna packade så passade jag på att städa lite. Skurade ur och organiserade i alla groomingboxar, städade spolspiltan och krattade lite löv. Sen när klockan blev halv ett 😉 gjorde jag iordning Sox till Anna och sedan hämtade jag över hingsten. När allt var under kontroll så gick jag på lunch. Pasta och köttfärssås 😋 efter lunch så groomade jag Marron, hingsten och Sox. När Anna ridit Rico så fick han ett bad. Luktade så gott så av Head and Shoulders mjällshampoo. Vid halv fyra så åkte Mette och Anna och då sopade jag och fixade det sista. 








Var klar vid fem ungefär och då åkte jag till gymmet i min lilla vita skruttbil. Min största skräck är att jag ska råka låsa in nyckeln. Det är sånna där piggar som man trycker ner i varje dörr för att låsa men jag har bestämt att jag måste låsa förardörren med nyckel jämt och inte trycka ner piggen och stänga för att låsa. Känns som att risken att göra bort sig minskar då. Kommer ihåg på en tävling i Vartofta för massor med år sedan som nån i familjen råkade låsa in nyckeln i bilen. Jag hade tävlat men vi skulle vara funktionärer på eftermiddagen. Alla mina vanliga kläder var i bilen inlåsta och jag skulle stå på banan men jag tyckte att det kändes så pinsamt att stå på banan i kavaj och vita ridbyxor så jag övertalade min kompis Hannah om att vi skulle byta så att hon hade kavajen och jag tog hennes jacka. Haha schysst av mig. Kan fortfarande se bilden framför mig hur Hannah står i kavaj och svarta jeans och flaggar vid startlinjen. Tror vi var typ 10-12 år. Extremt pinsamt då ( enligt Agnes 10 år) men härliga minnen nu. 
Härligt! Eller inte 😁🔫

Tränade i en timme ca. Blev lite lugnare då jag inte kännt mig helt hundra i kroppen men nu känns det bättre. Jag satt i Mettes "massagestol" i en halvtimme igår och jag kände ju att den tog bra men inte SÅ bra. Idag kändes det som att någon kört över mig med en lastbil och rygg och skinkor är allderles ömma. 

Nu på kvällen, efter att jag varit ute och satt på alla täckena, så har jag ätit tacos och tittat på "Under samma tak" på SVT   Har ni sett det programmet. Det handlar om fem pensionärer och fem ungdomar som under några veckor ska bo i samma hus och typ lära av varandras generationer. Lite extremt och fjantigt ibland men ganska undehållande att kolla på. Har ni sett det?
Efterrätt efter tacosen 🍈🍈🍈

Imorgon väntar en "vanlig" dag tror jag. Känns som att hela denna veckan varit lite upp och ner men det är så himla mycket nu med Vegas och tävlingar och clinics så det blir lite rörigt ibland men så är det ju med hästar. Man måste kunna ändra på planerna för att göra det så bra som möjligt för dem. Måste sova nu så att jag orkar med morgondagen. 

Puss och kram ❤️

Kommentera här: