Glad Påsk 🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣

Glad påsk på er! Hoppas påskaftonen var bra. Det har min varit, även om jag kan säga att jag inte tänkte speciellt mycket på det. Det enda jag visste innan var att den inte kunde bli sämre än förra årets påskafton. 
Stackars Fidelie. Dyraste påskaftonen någonsin.

Lördagar är väldigt härlig jobbdagar tycker jag. Några utav hästarna är alltid av och går bara i hagen så tempot är lite mindre stressat och man kan gå och pilla lite här och där samtidigt som man lyssnar till Makenzies eviga tjatande "shorten your reins Eliza", "slow down Veronica", "keep thoose chickenwings in with you honey". Jag är så imponerad att hon orkar vecka efter vecka. Själv har jag nästan lärt mig namnen på alla barnen i hennes helggrupper efter att ha lyssnat i nio veckor 😉 Ridlärarna här är verkligen underbara hela bunten. De säger verkligen vad de tycker, vågar både ge rejäl kritik (nästan så att jag blir rädd ibland) men också berömma och prisa ryttarna till skyarna. Det är härligt tycker jag. De känns mycket mer avslappnade och skämtsamma än vad jag uppfattat ridlärarna i Sverige. Det är inte lika "robotaktig" ridundervisning här. Nån kan galoppera samtidigt som nån skrittar. Det är inte så att alla ponnysarna travar på led med mulen i svansen på hästen framför som man ser hemma ibland. 



Vi började morgonen med att handgå fyra hästar för att sedan släppa ut dem i hagen. Mette började med att rida Marron när hon kom och Sara-Bell red Grå. Jag fick ta Jojo och han var riktigt bra idag. Jag har aldrig ridit honom då han varit så mjuk och avslappnad. Vet inte vad som hänt. Emma servade Mette med nästa häst som var Sox medan jag gjorde iordning Jojo och tog med mig Nobelman tillbaka för att släppa ut honom i hagen. Därefter hjälpte jag Emma att ta tillbaka hästarna som varit ute till sina boxar samt fyllde hönät och grejade lite. SB gjorde iordning Cenna åt Mette och jag fick skritta av Sox. Han är så snäll att sitta på för där kan han varken sparkas eller bitas. Medan Mette red Cenna så gick Emma bort till andra stallet och red Winny. Jag och SB började ta hand om utrusning samt köra igång med grooming. När Emma var klar med Winny så skrittade hon De Noir medan SB longerade Rico och Strawinsky. Därefter var alla hästar klara så då hann vi grooma ytterligare några innan lunch. Emma hade halvdag så hon åkte vid tolv men jag och SB jobbade på va efter lunch så vi fick också en hyfsat kort dag. Halv tre var vi klara med allt. 
Emma och Marron
Sillen




Äggjakt här idag

Bytte om till shorts och linne och gick sedan ut och satte mig i solen i en timme och läste. Tyvärr är det många höga träd här runt omkring så jag fick flytta runt lite för att försök hålla mig där solen var. Min plan var först att åka med Romeo och Roberto till gymmet men då skulle de gå och titta på en film efteråt som började kvart i nio och då kunde jag ju räkna ut direkt att jag skulle somna innan filmen ens börjat. Eftersom att jag dessutom lovat Emma att göra nightchecks själv ikväll så insåg jag att det inte var en bra ide att följa med dem. Istället tog jag en riktig långpromenad, något jag verkligen inte ångrar. Gick samma väg som jag alltid går men istället för att vända på samma ställe som jag brukar så gick jag ett par hundra meter längre och helt plötsligt såg jag Mill Creek långt där nere. Fantastisk utsikt och nu förstår jag verkligen varför vägen heter "Topanga skyline". Tycker inte att det ser lika fint ut på bild som i verkligheten dock men ni får försöka föreställa er känslan att stå högt där uppe med solen i ögonen och fantastisk vy. 






Ser ni Mill Creek?













När jag kom tillbaka till stallet så gick jag bara in och bytte om och gick sedan ut och lindade på alla. SB berättade för mig imorse att hon jobbat i ett stall en gång där de hade 20 hästar som alla var lindade runt om på natten. Shit vilket jobb. Det var fortfarande alldeles för varmt för att sätta på täcken så istället gick jag in och förberedde lunch inför imorgon. Idag lyckades jag knåpa ihop köttbullar. Så himla glad. Receptet är väl inget som kommer hamna i någon kokbok och jag har inte smakat på dem än men de ser ju iallafall ut som riktiga köttbullar ❤️

Efter att jag duschat så åt jag påsk-tacos 😋 lika gott som alltid såklart. Efter att jag ätit så gick jag ut och satte på täcken och sen gick jag och la mig tidigt. Imorgon väntar en vanlig jobbdag. Vet att jag ska köra Hill-work med Hileo 😃

Pussar och kramar ❤️

Kommentera här: