Härlig dag i Santa Monica 😃🇺🇸☀️🌎🌴💦

Hej! 

Ledig måndag men vi jobbade lite på morgonen iallafall och hjälpte Anna och Mette att komma iväg till Vegas med Rico och Marron så jag gick upp halv åtta och åt frukost och gick sedan ut i stallet vid åtta. Mette red Cenna på morgonen så Emma hjälpte henne och jag hjälpte Anna med det sista av packningen samt tog av täcken mm. Både Anna och Mette var nog lite nervösa och stressade så jag tyckte nästan det var skönt när hästarna och alla grejer var lastade och trailern rullade iväg. Stackars Rico blev väldigt nervös när transportskydden kom på. Emma sa att det var många år sen han bar på tävling senast. Sex timmar räknade de med att resan skulle ta. 







När de åkt iväg så gick jag in och bytte om till shoppingoutfit. Tog sedan min lilla bil oh styrde mot Santa Monica. Var lite nervös innan för att köra själv men det gick bra. Jag visste exakt vart jag skulle svänga av ner MIT piren för att parkera men ändå så missade jag avfarten. Den paniken alltså 😁 som tur var kunde jag bara svänga ner nån gata senare och vända men när jag väl parkerat bilen så var jag nästan lite illamående av lättnad över att jag klarat det. Inte ens någon som tutade. Det som är väldigt bra här är att mitt sträcket på alla vägar är gula. Ganska skönt för då vet man iallafall att så länge man håller sig till höger om det gula så ska man förhoppningsvis inte riskera att krocka med någon. 









Började med att kolla i alla små affärer som låg längs med bryggan. Köpte bland annat en present till ett av mina ❤️. När jag kollat klart där och fotat lite som alla andra turister så gick jag upp till third street. 















Det är verkligen en fin och mysig gata. Där spenderade jag sedan ett par timmar i alla affärer. Tog lunchpaus på en italiensk restaurang där jag åt "dagens erbjudande" som var köttbullar och pasta i tomatsås. Väldigt gott och så fick man en fräsch sallad till med. När jag inte orkade bära fler påsar så gick jag tillbaka till bilen. Då hade klockan hunnit bli fyra och Emma sa till mig innan att jag helst skulle ha lämnat Santa Monica före tre för att slippa rusningstrafiken på PSGen men jag tänkte att det får lösa sig och det gjorde det ju också 😃 På de lite större vägarna brukar jag försöka undvika ytterfilerna. Har man otur så kan man nämligen råka hamna i en fil som säger "right lane must turn right" till exempel och det vill jag helst undvika så då är mitten bäst! 






Disneyaffär!
Converse!















Kom hem till Mill Creek utan problem. Så nu har jag hela kofferten full med kassar och skokartonger. Tänker att det får ligga där tills på söndag då jag tänkt börja packa åtminstone en utav väskorna. Ska knöka den full av shopping och sånt jag inte behöver de sista dagarna och hoppas på det bästa 😉 har ju dock två stora väskor, en handbagageväska och en ryggsäck så jag hoppas att det ska vara lugnt. 

Efter att ha kollat till hästarna, ätit en apelsin och bytt om så åkte jag mot gymmet. Stannade till i ännu en affär på vägen och köpte en present så nu tror jag att de flesta presenterna är fixade 😃 På gymmet var det fullt med folk som det alltid är på måndagar. Fick ändå till ett hyfsat bra pass 💪hade ju liksom redan kört ett shoppingpass tidigare på dagen 😉 

När jag tränat så åkte jag först till Ralphs och köpte tacokrydda och sedan åkte jag vidare till Vons och handlade resten. Behövde inte så mycket idag, har börjat att rensa ut och äta upp det jag redan har. Häromdagen skrev ja ju att jag skulle göra något särskilt i matväg nu denna veckan och det jag ska göra är att jag ska testa om man kan tröttna på tacos så denna veckan ska jag bara äta tacos. Har dock lite ris och pasta som jag måste göra åt så till lunch har jag tänkt att byta ut brödet och äta tacofärs och grönsaker med ris eller pasta. Haha ska bli gott 😋 köpte även en ny B&J som jag ska recensera och en favorit från innan. Och jordgubbar såklart. 








Ikväll gjorde Emma nightchecks så när jag kom tillbaka kunde jag gå direkt in och packa upp, duscha, laga mat och äta. Nu ska jag strax stänga igen ipaden och sova så jag är pigg inför min sista arbetsvecka. Imorgon är Emma här så vi är tre som jobbar iallafall. Tror det kommer bli en riktigt bra vecka 😃

Ha det gött ❤️

Kommentarer:

1 Anna M:

Härlig dag!

Svar: 👍
mittaventyriusa.blogg.se

2 Mormor:

Värsta London-shoppingen! Verkar som en mycket bra dag! Bra jobbat med bilkörningen också! Kram!

PS. Din morfar valde också alltid mittenfilerna!

Svar: Helt rätt!
mittaventyriusa.blogg.se

3 ullauddenstig:

Du är verkligen en liten tuffing! Köra bil i USA skulle jag alsrig våga men jag skulle gärna ha varit med på lite shopping. Tiden här hemma har gått fort. Bu är du snart i Sverige igen. Ska bli kul att träffa dig igen. Ha det bra och njut. Kram Ulla.

Svar: Tack! Längtar efter alla hemma. Kram
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: