Hjälp, en orm! 🐍🐍🐍

Hej!

Jag tar gärna hand om döda möss och spindlar är jag också helt okej med men när det kommer till ormar så är jag riktigt rädd. Har bara sett en liten platt överkörd stackare fram tills idag då jag såg två precis intill dressyrbanan. Shit vad rädd jag blev. Gick nästan rakt på den ena 🐍 som var ca 1 meter och ungefär i tjocklek med en rulle med kolakaksdeg. Alla som bakat förstår sizen på denna äckliga varelse 😉 den var röd/orange/gul/svart och mycket tjockare mitt på. Såg ut som att den ätit en råtta eller nått. Den andra var längre men smalare och helt svart. SB trodde inte att någon av dem var farliga men jag kommer kolla extra noga vart jag sätter fötterna i fortsättningen. 

Trots att jag gick och la mig tidigt igår så var jag trött idag och snoozade en hel timme innan jag tog mig ur sängen för att fixa iordning min jordgubbefrulle 😋 efter frukost så gick vi ut i stallet och körde igång. Emma började direkt med Cenna och jag gjorde morgonsysslorna samt fodrade. Nu när Mette är borta är det jag som har fått ansvaret för kraftfodret. Dock är det bara tre av hästarna som ska få denna veckan då de inte jobbas så hårt så det är inte speciellt svårt. 




Dobbin har alltid spån på "hakan" när jag kommer på morgonen. 

Sedan red jag Acilla och SB red Bananen. Sillen kändes bra idag tycker jag. Hittar mer knappar för varje gång. Något som jag verkligen kommit ifrån här det är det här med att fastna på 20-meters volten som jag lätt gör hemma. Här är det typ aldrig någon som rider mer än ett, max två varv på samma volt utan man utnyttjar ytan och ridvägarna mycket mer än vad jag är van vid när jag rider hemma. Bra att ta med sig!




Blåsigt idag!

Emma red sedan Sox, SB red Grå och jag red Stravinsky. Han är alltid rolig att rida och hans galopp är underbar. Innan Emma åkte till Las Vegas så han hon med att rida De Noir också. SB longerade Dabu och red Piet och Jojo medan jag höll Britt sällskap i sadelkammaren samtidigt som jag putsade allt vi använt. Alltid roligt att prata med Britt, hon är så rolig. Idag blåste det dessutom något fruktansvärt så det var väldigt skönt att få stå inomhus för så fort man gick ut så fick man grus och spån i ögonen. Tillochmed täckena som hänger utanpå boxarna började flyga iväg. Jag som hade planer på stranden efter jobbet fick snabbt ställa om. 

Hann även med att rengöra skydd och schabrak innan jag gick på lunch för att äta samt ringa Mette och meddela hur förmiddagen gått. Hon vill alltid ha en uppdatering om att vi och hästarna har det bra. 

Efter lunch så hjälpte jag SB att göra iordning Lana så att hon kunde longera henne. Tyvärr är Lana lika konstig att longera som att rida. Det är så himla synd att hon håller på som hon gör med huvudet för när hon struttar runt i linan så kan man ändå se vilken fin häst hon är. Hennes steg är jättebra med mycket schvung och man ser vilken potential hon har för piaff och passage. 

Vid kvart över tre så hade vi groomat klart alla hästarna. Att sopa var ju inte att tänka på, allt virvlade ju bara runt så SB åkte hem. Eftersom att klockan inte var så mycket så fortsatte jag plocka lite. Sopade Mettes sadelkammaren extra noga samt röjde lite i täckesrummet samt försökte sortera alla "turnoutsboots". Vissa var kardborren så dålig på så det är nog bara att slänga och vissa fanns bara tre av men jag lyckades ändå para ihop några hyfsade set som går att använda. 



Vid fyra gick jag in och fortsatte städa lite inne. Nu när inte Emma kommer vara här förens på lördag kväll så känns det lite mer värt att städa 😉 innan jag åkte så skojade pappa med mig och sa att tänk om du tvingas bo med en som är jätte stökig av sig. Han visste inte hur rätt han skulle få. Nu ser det iallafall hyfsat ut och jag ser fram emot att ha stugan för mig själv några dagar även om jag såklart kommer sakna Emma. Vi har blivit väldigt bra vänner under de här veckorna. 



När jag städat klart så bytte jag om och åkte till gymmet men innan jag tränade så passade jag på att kolla runt lite i de affärer som ligger runt omkring som jag ännu inte varit inne på. Var bland annat inne på ett ställe som heter Ross och medan jag gick där inne och planerade hur jag skulle skriva ett inlägg om hur sjukt värdelös och dålig den affären är ( allt är så rörigt, det finns typ bara en av allt ungefär som att de köper andra affärers reavaror som blir över, ganska sunkig) så kom jag till skoavdelningen ( som ser ut som ett inferno) och av nån anledning så gick jag in i en av raden av hyllor och vad ligger där om inte exakt de conversen jag letat efter i exakt min storlek för 29 dollar, ca 240 kr. Haha den lyckan 😃 Borde kanske köpa en lott idag?
Att komma fram till denna korsningen precis när det slår om till rött är inte roligt. Sex filer från fyra olika håll tar ett tag. På vägen till gymmet passerar jag 10 trafikljus och 11 stopplikter. 
Är det så här man skrämmer iväg biltjuvar i USA?






Ross! Min nya favoritaffär 😉








Farmersmarket! En mataffär med mycket ekologiskt och närodlat. 






Djuraffär!
Lite bilder från en party butik. Alla föräldrars skräck tror jag. Skulle aldrig vilja gå in där med barn 😉 så sjukt mycket grejer. 































Tränade en timme och sedan åkte jag hem och gjorde nightchecks. Alla hästarna verkade okej. Alltid lite nojigt när det är jag som har ansvaret för hela bunten. 

Nu har jag precis ätit tacos 😋 och om en liten stund ska jag äta Ben and Jerry. Imorgon blir det nog fullt upp. Jag ska rida fyra stycken och SB fem. På kvällen ska jag med Romeo och Roberto till gymmet. Blir nog sista gången vi åker till gymmet ihop 😥

Ha det bra! Pussar och kramar ❤️❤️❤️❤️

Kommentarer:

1 Moster:

Usch och fy för ormar! Hoppas att du slipper se fler under tiden som är kvar.

Vilka affärer de har. Gillade bilderna från Party-affären. Allt hängde färmmatchat så tjusigt.

Ha det fortsatt bra.

Kram Åsa

Svar: Ja usch! Haha ja de var verkligen snyggt och allt fanns för ett lyckat party. Tror Emma hade älskat den affären 😉😘
mittaventyriusa.blogg.se

2 Mormor:

Tur det inte var första veckan du såg ormarna! Har lite svårt för krälande varelser jag också. Hur mycket affärer finns det egentligen, du hittar ju nya varje gång du är iväg till gymmet verkar det som! Grattis till Conversen! Kram!

Svar: Det finns affärer överallt 😉👍😘
mittaventyriusa.blogg.se

3 Jaqueline :

Åhneeeej, inte världens bästa Hielo :(( står han inte kvar i boxen utanför Mettes tackroom? :0

Svar: Nej den har Mettes nya häst fått ta! Tror att han saknar uppmärksamheten 😉
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: