Hollywood 👍👍👍

Hej! Hoppas ni haft en bra mĂ„ndag? Det har jag haft. Hollywood, bio och tvĂ€tt bland annat 😉

Började med sovmorgon. Vaknade halv sex, haha, men sen somnade jag om och sov till halv Ă„tta. Kanske inte sĂ„ konstigt att jag vaknar tidigt med tanke pĂ„ att jag gĂ„tt och lagt mig vid nio typ tre kvĂ€llar i rad. Min plan var att jag skulle försöka börja vĂ€nda pĂ„ dygnet redan innan jag kommer hem för att underlĂ€tta lite och att gĂ„ och lĂ€gga sig tidigt Ă€r ju inga problem men att gĂ„ upp vid tre/fyra Ă€r inte lika motiverande. Jaja det fĂ„r bli som det blir. Vid halv nio gick jag ut och lindade av hĂ€starna samt tog av Sox hans tĂ€cke. Hoppas det var sista gĂ„ngen jag behövde ta pĂ„/av tĂ€cket pĂ„ honom. IgĂ„r bet han mig i ryggen 😠

Gick sedan in och Ă„t frukost medan jag tittade pĂ„ farmen. Har bara tre avsnitt kvar nu. Perfekt tajming (stavas det sĂ„?????) Vid kvart i tio kom Emma hem sĂ„ dĂ„ fodrade hon och sen gav vi oss ut pĂ„ en liten utflykt. Hollywood var mĂ„let. DĂ€r gick vi till Hollywood Waxmuseum och sĂ„g massor utav filmstjĂ€rnor. Jag Ă€r ju helt vĂ€rdelös pĂ„ att titta pĂ„ film sĂ„ jag kĂ€nde inte igen sĂ„ mĂ„nga utav dem men namnen kĂ€nde jag sĂ„klart igen. 





















NĂ€r vi kollat klart dĂ€r sĂ„ gick vi lite pĂ„ gatorna runt omkring. Fanns rĂ€tt mycket skoj att titta pĂ„ och 20 souvenirsaffĂ€rer med precis samma saker 😉 köpte ett litet Hollywood minne. Men shit vad mycket konstigt folk det finns. Jag som tycker det Ă€r mycket speciellt folk i Stockholm, det var inget jĂ€mfört med Hollywood kan jag sĂ€ga. 

















NĂ€r vi kĂ€ndes oss klara sĂ„ Ă„kte vi tillbaka till stallet för att "check the ponnies" som Emma brukar sĂ€ga 😉 alla levde sĂ„ vi plockade bara upp vĂ„ran smutsiga tvĂ€tt, lyckade knöka in den i Emmas bil ( konstigt att man ska behöva knöka in nĂ„got nĂ€r hon har en sĂ„ stor bil) och sen Ă„kte vi och plockade upp Drew. Ända sedan jag kom sĂ„ har Emma velat att jag ska testa en burgare pĂ„ ett stĂ€lle som heter "in and out" sĂ„ det gjorde vi idag. Drive in, billigt och överraskande frĂ€sch och god. Jag och Emma Ă„t varsin enkelburgare utan pommes medan Drew Ă„t tvĂ„ dubbelburgare med pommes. Fattar inte vart han lĂ€gger all mat för han Ă€r inte tjock precis. 



NĂ€r vi Ă€tit sĂ„ gick vi pĂ„ bio. Idag sĂ„g vi " The longest ride". Den var riktigt bra. Det vet jag för jag lyckades hĂ„lla mig vaken hela filmen 😉 Romantisk och fin. Emma grĂ€t flera gĂ„nger men jag och Drew lyckades hĂ„lla oss. NĂ€r filmen var slut sĂ„ körde vi hem Drew och sen Ă„kte jag och Emma och tvĂ€ttade. Skönt att packa ner rena klĂ€der och inte massa smutstvĂ€tt. 


Även amerikanarna har insett hur anvĂ€ndbara Ikea kassarna Ă€r 😃

NĂ€r vi tvĂ€ttat klart sĂ„ Ă„kte vi tillbaka till stallet. Emma skulle ut och Ă€ta med sin pappa och jag Ă„kte ivĂ€g och gjorde lite Ă€renden. Handlade det sista och vĂ€xlade in alla mina mynt bland annat. 

Nu har jag precis Ă€tit rostebröd och ska strax Ă€ta glass. Bea la ju ut en bild pĂ„ Instagram dĂ€r hon skrev att Ben and Jerry kanelbulle var magisk sĂ„ jag mĂ„ste ju prova. Har Ă€ven börjat packa och jag tror faktiskt att allt ska fĂ„ plats. 
Eh, vem har lagt allt detta i min bil?????
Dessa godingar tĂ€nkte jag Ă€ta till glassen nu 😋

Pussar och Kramar ❀

Kommentera hÀr: