Ingen högskola för mig i höst 😉📚✏️📋

Hej! 

Haha det här med mina val och kval kring högskolan i höst löste ju sig automatiskt. Var helt säker på att anmälan öppnade 16 mars och stängde 16 april men det visade sig att den stängde 15 april så när jag gick in på morgonen den 16 så stod det "för sent för att anmäla" på alla utbildningar. Jaja så kan det gå när man inte har full koll men det kanske var lika bra det för nu behöver jag inte fundera mer utan kan satsa fullt ut på jobb i höst. Tror det kan bli en riktigt bra period med jobb som kommer nu. Basta har öppnat, jag har fått lite egna ansvarsområden på Ica, hembygdsföreningen vill att jag bakar och mamma har alltid att göra nere på lagret hos sig 👍 Alltid bra att sprida riskerna ifall något företag kursar 😉
Känns som att risken att drunkna i ett pulver är liten 😉

Idag började jag och SB med sovmorgon, typ. Det kändes nästan som sovmorgon efter som vi började dagen med att skritta Sox och Cenna 45 minuter. Att skritta runt på Sockan klockan åtta på morgonen är nämligen rätt sövande. Men det var en lugn och behaglig start på en hektisk dag. 





Efter Sox så red jag Acilla. Gick helt okej idag med. Avslutade med att skritta upp på kullen och vända. SB hade lektion med Tanya klockan nio och sen red hon Grå medan jag red Jojo. Han gick ett ganska lugnt pass idag, bara skritt trav och galopp i 30 min. Jojo is Jojo. No more comments. Britt kom under förmiddagen och red Dobbin och Stravinsky, Hileo och Nanna fick alla komma ut i hagen. 







SB longerade Dabu också innan vi gick på lunch med förhoppning om att kunna se Mettes och Annas ritt på datorn men tyvärr så behövde man betala för den tjänsten 😞 enligt uppgifter från Emma ska det dock ha gått riktigt bra och de blev två. Tydligen så ville domarna ha dem som etta men publiken ville hellre se någon annan som vinnare. Jag och SB tittade på ett kort klipp när Gunter red och SB bara 
- Shit, hör du publiken!
Haha jag tänkte bara shit. Det är inget jämfört mot Scandinavium 😉

Efter lunch så satte vi igång att grooma. Lika torr och blåsigt idag så det är helt hopplöst att få bort damm och grus från hästarna. Är ju dock dotter till en äkta fixare så jag hittade en bra lösning på problemet. Tog en tom sprayflaska och fyllde med vatten så kunde jag sedan spraya på hästarna innan jag borstade. Som en frisör gör ungefär. Mycket smart enligt mig själv 👍





När alla hästar och all utrustning var ren så åkte jag till stranden. Klockan var nämligen bara tre och det var riktigt varmt och skönt. Frågade SB om hon trodde att det skulle vara blåsigt och hon sa att det nog skulle vara ganska lugnt så jag chansade. Kan säga att det inte var en speciellt härlig timme på stranden. Det blåste kallt och sanden virvlade omkring. Stod ut en stund bara för att men sen åkte jag tillbaka upp till stallet igen. Typiskt! Jaja solen tar ju även fast det blåser. Blir nytt försök i helgen förhoppningsvis. 













Efter att ha tvättat bort det mesta av sanden så åkte jag till gymmet för ett sista pass. Känns inte allt för sorgligt. Saknar Odenbadet som är både mindre och trevligare samt inte riktigt lika mycket folk. 

När jag kom hem från träningen så gjorde jag nightchecks och tog sedan en dusch. Nu håller jag på och fredagsmyser ( sista fredagsmyset här ju) med tacos och strax ben and Jerry 😋 Vilken bra kväll!
Ingen större hit 👎

Imorgon är det sista dagen som jag och SB är ensamma. På söndag är Emma tillbaka. Efter jobbet har vi pratat om att gå ut och äta. Får se hur det blir. 

Puss och kram ❤️

Kommentarer:

1 nettan:

Oj va dessa månader gått fort! Skönt att ha tillbaka dig på jobbet!
Ses!

Svar: Ja jag längtar efter er ❤️
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: