Jag har blivit med bil 😃👍💙🚙🌮đŸ‡ș🇾

Hej!

De senaste nĂ€tterna har jag drömt sĂ„ himla mycket konstigt. Inatt drömde jag till exempel att jag skulle tĂ€vla ( red av nĂ„gon konstig anledning pĂ„ en vit liten ponny. Kan det varit smulan mĂ„ntro 😉) men jag kunde inte programmet sĂ„ jag red bara runt lite innan jag blev utesluten. Det fick mig att tĂ€nka pĂ„ att jag mĂ„ste börja plugga pĂ„ programmen inför min och Fidelie tĂ€vlingsdebut om fyra veckor. Vet att LC programmen Ă€r nya men Ă€r lite osĂ€ker hur det Ă€r med LB. LB:1 var alltid mitt favoritprogram med Razmin sĂ„ det sitter i ryggmĂ€rgen. Imorgon ska förresten Tilda rida programtidning pĂ„ Fidelie i GĂ€sene. Jag hĂ„ller tummarna att det gĂ„r bra sĂ„klart. 
De har vĂ€rmt upp med barbackaridning 😉

Idag fick vi lite pĂ„sk-sovmorgon. Vi började halv Ă„tta istĂ€llet för sju 😉 Ridskolan var stĂ€ngd idag sĂ„ det var vĂ€ldigt lugnt och skönt pĂ„ Mill Creek. Efter morgonsysslorna sĂ„ började jag med Hileo som var min första hĂ€st att rida. Lyckades fĂ„ till en hyfsad flĂ€ta idag. MĂ„ste trĂ€na mer sĂ„ att den blir tajtare dock. 


Tror jag gjorde fel nĂ„nstans dĂ€r i mitten för dĂ€r ser det lite konstigt ut. 

Skrittade fram och jobbade honom sedan i trav i ca 15 min. Han Ă€r ju lite lat av sig sĂ„ Mette gav mig tipset att vifta med spöt ovanför huvudet pĂ„ honom istĂ€llet för att anvĂ€nda det pĂ„ rumpan. Han bryr sig verkligen inte om jag ger honom en liten snĂ€rt pĂ„ rumpan men om jag anvĂ€nder det ovanför hans huvud sĂ„ rĂ€cker ljudet för att fĂ„ bra fart pĂ„ honom och fĂ„r man bara lite fart i honom sĂ„ Ă€r han riktigt rolig att rida. NĂ€r jag kĂ€nde mig klar pĂ„ banan sĂ„ travade vi upp för berget och vĂ€nde tre gĂ„nger. Han travade glatt med öronen framĂ„t och tyckte nog att det var riktigt skoj. 



NĂ€r jag var klar med hingsten sĂ„ plockade jag av tĂ€ckena pĂ„ Ă„terstĂ„ende hĂ€star samt gjorde lite smĂ„saker som Mette ville att jag skulle göra, slĂ€ppte ut Nobelman i hagen bland annat. Sen började jag göra iordning Acilla som var min nĂ€sta hĂ€st att rida. Hon fick gĂ„ samma upplĂ€gg som Hileo. Acilla Ă€r en av mina favoriter att rida. Hon Ă€r lite mer framĂ„t och lĂ€ttare i typen. Idag var hon dock lite spĂ€nd och tittig men sĂ„ stod hon ju igĂ„r ocksĂ„ vilket kan vara en orsak. 


Haha en av hĂ€starna i stora stallet stĂ„r alltid med tungan sĂ„hĂ€r. Ser rĂ€tt skoj ut. 

Efter Sillen sĂ„ packade jag hönĂ€t till Marron och Cenna. De fĂ„r lite extra eftersom att de Ă€r de bĂ€sta hĂ€starna. NĂ€r nĂ€ten Ă€r fulla Ă€r de dock sĂ„ tunga sĂ„ det Ă€r knappt att jag klarar av att fĂ„ upp dem för att knyta en knut. Tur man gĂ„r pĂ„ gym 😉đŸ’Ș

Tog in Nobelman frĂ„n hagen och groomade honom. Han hade rullat sig och sĂ„g fruktansvĂ€rd ut. PĂ„ en svart hĂ€st syns ju allt dessutom. Tog med honom samt mat till honom och Jojo och gav dem för att sedan ta med mig Winny tillbaka. Han var nĂ€sta hĂ€st att fĂ„ komma ut i hagen. Stackars W har sĂ„ ont av flugorna sĂ„ han mĂ„ste ha flugtĂ€cke, flughuva och flugskydd pĂ„ benen annars stĂ„r han bara och stampar. De ser Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt bra och smidiga ut. Ska de om jag kan fota nĂ„gon dag. Vet dock inte om de skulle funka sĂ„ bra att ha pĂ„ en hĂ€st i hagen. 

Innan lunch red SB Rico och Katie kom och hade en lektion med Strawinsky. Mette red sina fyra hĂ€star och SB longerade Dabu och Dobbin samt red bananen. Sen var alla hĂ€star gjorda och vi kunde ge oss pĂ„ plock och utrustning innan det var dags för lunch. Köttbullarna smakade helt okej. De kan ju inte jĂ€mföras med mammas precis men med tanke pĂ„ att de bara innehĂ„ller fĂ€rs, kryddor och lite cream fraich sĂ„ tycker jag att de blev bra i bĂ„de smak och konsistens. 

Efter lunch sĂ„ groomade jag fem hĂ€star innan jag Ă„kte med Mette hem för att plocka upp bilen. Var lite nervös inför om jag skulle hitta tillbaka till stallet sen, Mette bor ju Ă€ndĂ„ en bra bit dĂ€rifrĂ„n, men det var inga problem och bĂ„de jag och bilen kom tillbaka helskinnade. Tror dock att jag gjorde nĂ„gra amerikaner irriterade genom att köra lĂ„ngsamt men det skiter jag i. PĂ„ dessa krokiga vĂ€gar och med en bil jag aldrig kört förut kĂ€nns det bĂ€ttre att ta det lugnt. Finns tillrĂ€ckligt mĂ„nga andra hĂ€r som kör som galningar. 





NĂ€r jag kom tillbaka till stallet sĂ„ var Emma redan klar oh hade sopat oh avslutat för dagen sĂ„ jag kunde gĂ„ direkt in och byta om inför gymmet. Åkte med Romeo och Roberto idag. Även om jag har egen bil och kan Ă„ka sjĂ€lv sĂ„ kĂ€nns det onödigt nĂ€r de Ă€ndĂ„ Ă„ker. Sen Ă€r det ju sĂ„klart roligare Ă€n att Ă„ka ensam. Ska bjuda pĂ„ middag nĂ„gon kvĂ€ll som tack. PĂ„ gymmet började jag med att cykla en halvtimme och sen körde jag armar, core och stretch i en timme ca. Efter gymmet var tanken att jag skulle följa med Romeo och se pĂ„ Fast and furious 6 men nĂ€r vi skulle köpa biljetter sĂ„ var det redan utsĂ„lt och nĂ€sta gick inte förens nio vilket vi tyckte var för sent. Efter en 60+ timmars arbetsvecka sĂ„ Ă€r man inte superpigg. IstĂ€llet blev det sĂ€ngen tidigt efter nightchecks, dusch och mat. Skönt!


PÄskdagstomt pÄ gymmet

Imorgon blir nog en riktigt bra dag tror jag 😃 Jg ska sova ut och sedan Ă€ta lĂ„ngfrukost och lĂ€sa böcker och bara slappa under förmiddagen innan jag tar min lilla bil och Ă„ker till köpcentret i Woodland Hills för en hel dag med shopping. Hoppas hitta mycket fint. PĂ„ hemvĂ€gen ska jag stanna till pĂ„ gymmet och trĂ€na samt fortsĂ€tta shoppingen i alla affĂ€rer som ligger runt omkring gymmet. MĂ„ste bara kolla sĂ„ att allt Ă€r öppet Ă€ven om det Ă€r annandag. Handla mat mĂ„ste jag ocksĂ„ göra. Ska bli skönt att vara helt sjĂ€lv och kĂ€nna att jag har all tid i vĂ€rlden att gĂ„ runt och titta och vĂ€lja. Finns sĂ„ himla mycket konstigt/spĂ€nnande i affĂ€rerna hĂ€r men nĂ€r jag och Emma handlar sĂ„ vill jag inte att hon ska behöva vĂ€nta lĂ€ngre Ă€n nödvĂ€ndigt. 

Kommentarer:

1 Annie Johansson:

LB:1 Àr det nytt program för iÄr men galoppen Àr densamma.:) pÄ stallbacken kan du hitta de nya programmen.

Svar: Tack!
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera hÀr: