Lååååååååång dag!!!!!!!

Hej!

Idag blev en lång dag med mycket jobb. Började kvart över sju med morgonsysslorna och när de var avklarade så red jag Bananen som min första häst. SB red De Noir. Bananen var lika seg och ointresserad av att jobba som vanligt men jag behövde inte rida henne på banan iallafall utan det var hillwork som stod på schemat för hennes del. Travade upp och vände ett antal gånger så hon fick ändå ett riktigt bra pass. 

Efter bananen så tog jag och gjorde iordning Sox och Cenna till mig och SB för dagens skrittur. Idag hade dessutom ridskolan lagt beslag på varenda bana så vi snirklade oss runt så gott det gick. Efter det så höll SB lektion för Hunter medan jag red Stravinsky. Han fick gå samma jobb som bananen efter lite uppvärmning i paddocken. Jag tycker det är skoj att trava hästarna i uppförsbackarna här för många av dem får ett sånt härligt sug i steget när det går uppför ( Bananen är såklart ett undantag). 
När jag var färdig med S så gav jag mig på Acilla som var min sista häst för idag. Det gick helt okej. SB red Grå och sedan hade Jon en lektion med Tanya på Lana. Lana som har gått och blivit SaraBells nya favorithäst 😉 fattar inte riktigt vad det är för fel på henne. 

När jag ridit mina så släppte jag ut de som inte skulle ridas idag i hagen. Det var Hileo, Dobbin och Jojo. Släppte även ut den nya hästen Ringo Star men han sprang mest och fick därför komma in rätt snabbt igen. 





Lördag betyder full rulle på ridskolan

Efter att jag putsat alla sadlar vi använt samt rengjort skydd och schabrak så gick jag på lunch. Kollade resultaten från tävlingen i Vartofta, grattis Lina och Xerox 👍🐴
Min lilla bil syns knappt bredvid Emmas stora 🚙🚗🚕

Efter lunch gav jag mig på den härliga hög med träns som tyvärr inte putsat sig själva medan jag var på rast. Tror det var åtta stycken så det var inte jätte illa men det tar ju ändå sin lilla stund. När jag var klar med det så hade också SB ridit klart Winnie. Klockan var kvart i tre och vi hade tio hästar att grooma. Kan säga att ingen av oss kände någon superpepp men vi krigade på med borstar och dammsugare och det gick ändå hyfsat fort och smidigt. 
Nästan klara!

Eftersom Mette beslutat att åka hem en dag tidigare och alltså komma tillbaka idag istället för imorgon så sopade jag allt extra noga så när transporten rullade in vid kvart i sex så var det tipp topp överallt. Tror att både Marron och Rico var väldigt glada över att vara hemma igen. Tog hand om dem samt packade upp lite saker och lindade på alla för natten innan jag gick in till mig. Ganska trött efter nästan 12 timmars jobb. Duscha, äta och blogga var det enda jag orkade med ikväll. 

Glad gossar som kommit hem efter Las Vegas äventyr

Imorgon tror jag att det blir en ganska vanlig söndag eftersom att Mette är tillbaka. Tror nog att det lär bli ganska lugnt. På kvällen ska jag ta en promenad och även börja packa lite. Eller iallafall bära in all min shopping som fortfarande ligger kvar i kofferten på bilen 😉

Ha en bra söndag! Love you ❤️

Kommentarer:

1 Nettan:

Chefen tänkte nog inte på dom konsekvenserna;)) Vad kostar det att ta emot? Ja nu närmar det sig!
Ha en go resa hem. Kram

Svar: Haha var mest på skoj 😉 tror det kostar en femma att ta emot så det är inte så farligt. Tack!
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: