MiddagsgĂ€st och tacofredag 🌟🌟🌟

Hej! Hoppas allt Ă€r bra med er? 

Idag Ă€r bloggmotivationen inte pĂ„ topp. KĂ€nner att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva. Är det nĂ„got sĂ€rskilt ni undrar eller vill se eller vill veta mer om hĂ€rifrĂ„n innan jag Ă„ker hem? Kommentera gĂ€rna isĂ„fall 😃

Idag var det generalrepetition av Annas och Mettes kur. KĂ€nns helt otroligt att de Ă„ker till Las Vegas pĂ„ mĂ„ndag. Emma har visat mig bilder frĂ„n arenan. Den ska tydligen vara lite speciell. Hoppas att Marron och Rico klarar av att hĂ„lla sig i skinnet. Som tur Ă€r sĂ„ Ă€r det inte förens pĂ„ fredagen som det Ă€r dags sĂ„ de har nĂ„gra dagar pĂ„ sig dĂ€r att trĂ€na. Jag tĂ€nker bara pĂ„ hur det brukar vara inne i Scandinavium under GHS. Hoppas inte amerikanska Ă„skĂ„dare Ă€r lika vilda och bra pĂ„ att applĂ„dera. DĂ„ kommer Marron gĂ„ i taket 😉 sĂ„ fort det Ă€r över sĂ„ lovar jag att publicera lite bilder och film som jag tog idag men Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r det hemligt. 

Medan de bytte om och fixade hÀstarna sÄ gjorde jag iordning hingsten och skrittade fram honom. Hade brÄttom idag sÄ jag och SB hjÀlpes Ät att flÀta. Haha inte sÄ snyggt men snabbt gick det. SB tyckte att han sÄg ut som Pippi LÄngstrump varpÄ jag snabbt passade pÄ att pÄpeka att Pippi Àr frÄn Sverige. Har jag visat er min bakgrundsbild pÄ mobilen förresten?

Emma tog sedan över hingsten och red honom medan Anna och Mette vĂ€rmde upp och jag och SB gick tillbaka till stallet och grejade lite innan vi gick ut och tittade. Precis som förra gĂ„ngen hade det samlats en liten publik vid banan nĂ€r musiken satte igĂ„ng. Allt gick bra och det ser verkligen proffsigt ut nĂ€r allt klaffar. 

Efter det sĂ„ red Anne och Britt lektion. HjĂ€lpte dem att fĂ„ ordning pĂ„ sina hĂ€star och sedan började jag med Dabu som var nĂ€st ut för Anna. Skrittade fram honom och hĂ€mtade över bananen som som vanligt gick vid elva. Idag var det dock Terry som red. Fick ytterligare ett bevis pĂ„ hur kass jag Ă€r pĂ„ att uppskatta Ă„lder. Hon berĂ€ttade att hon och hennes dotter skulle pĂ„ semester om nĂ„n vecka oh jag frĂ„gade hur gammal hennes dotter var, tĂ€nkte att hon borde vara i min Ă„lder för Terry ser ut att vara mellan 40 och 50 enligt mig men nĂ€r hon sa att hennes dotter var 37 sĂ„ var jag ju tvungen att frĂ„ga hur gammal hon var och dĂ„ Ă€r hon 59. Haha jag Ă€r kass pĂ„ Ă„lder. Kanske nĂ„gra skönhetsingrepp som förvirrade mig dock den hĂ€r gĂ„ngen 😉





NĂ„gra sv privathĂ€starna i deras kombinerade boxhagar. 

Gick sedan och tog Dabu frĂ„n Anna. Skrittade honom högst upp pĂ„ kullen och vĂ€nde. SĂ„g en jĂ€ttesöt ekorre. Dem finns det gott om hĂ€r. SvĂ„ra att fĂ„nga pĂ„ bild tyvĂ€rr. Mette red sedan Sox medan Emma och SB red GrĂ„ och Winny. Jag putsade och plockade i stallet. Undra hur mĂ„nga trĂ€ns och sadlar jag putsat sen jag kom hit. Det Ă€r mĂ„nga! Mette kom tillbaka och slĂ€ppte ut Sox i hagen sĂ„ nĂ€r han rullat klart och stĂ€llt sig vid grinden sĂ„ plockade jag in honom, svampade av och satte pĂ„ is. Putsade klart allt och lagom tills jag var fĂ€rdig sĂ„ var det dags att ta av isen och hĂ€mta in Bananen frĂ„n hagen. Groomade henne nĂ€r hon Ă€ndĂ„ var pĂ„ denna sidan och gick sedan tillbaka med henne till hennes box. PĂ„ tillbakavĂ€gen fastnade jag vid banan dĂ€r Mette hjĂ€lpte Anna med Acilla. SĂ„ himla fin hĂ€st verkligen men mycket humör. Ett sto ju 😉



















Efter som jag satt och tittade sÄ blev det sen lunch men det gjorde inget för jag var ledig pÄ eftermiddagen. Skönt! Gjorde inget sÀrskilt utan tog det mest lugnt samt förberedde kvÀllens tacos. Vid fem Äkte jag med Romeo till gymmet. Blev mycket stretch idag. Min kropp börjar verkligen kÀnnas stel och skröplig. Jag hÄller pÄ att bli gammal!

NĂ€r vi kom hem igen sĂ„ fick jag skynda mig att sĂ€tta pĂ„ tĂ€cken och duscha för vid nio sĂ„ kom Romeo till vĂ„rat lilla kök och Ă„t tacos med mig. Vi Ă„t och pratade. Han berĂ€ttade om hur det var nĂ€r han kom hit och lite hur det Ă€r i hans hemland Guatemala och sen snackade vi lite om Zlatan ocksĂ„ 😉

Imorgon ska nÄgra av hÀstarna vila men bÄde Emma och SB jobbar halvdag sÄ jag kommer nog ha att göra ÀndÄ. Dags att sova!

Puss och kram ❀

Kommentera hÀr: