Stövlarna har talat 👢😉👢😉👢😉

Japp, så är det. Idag har mina gamla älskade Pioneerstövlar talat om för mig att det är dags att åka hem. Dragkedjan gick nämligen sönder idag på morgonen när jag skulle ta på mig dem. Den bara sprack upp så där mitt på som det kan göra ibland. Vet inte om det går att laga eller om jag måste byta ut hela dragkedjan. Får kolla på det hemma sen. Så idag red jag alltså med en trasig stövel som jag provisoriskt lagat med vit mantejp tre varv runt för att få det att hålla ihop. Mette tyckte att det såg riktigt snyggt ut men kanske att jag måste göra det på den andra stöveln också för att få det lite mera enhetligt. 

Dagen idag var riktigt stressig men vi jobbade på som sjutton. Det blev inte riktigt som det vart tänkt för Mette och Anna var hör fast de inte skulle medan Emma som skulle vara här inte var det. Så Mette började med att rida Cenna och jag började med att rida Jojo. SB hjälpte Mette att göra iordning De Noir som var nästa häst. Jojo var som vanligt. Hoppas verkligen att det var sista gången jag red honom nu. 
SB sitter alltid mitt på golvet när hon tar på sig stövlarna 😉
Morgontrött Cenna
Törstig Jojo

Efter Jojo så gjorde jag iordning Rico åt Anna men det slutade med att jag red honom istället. Han skulle mest bara få röra på sig efter resa och intensiva dagar så jag skrittade, travade och galopperade i ca 30 min medan Mette hjälpte mig med sitsen. Känns som att det har blivit mycket bättre men såklart inte helt bra. Rico är iallafall en väldigt härlig häst att rida, min favorit tror jag. 
Anna och Rico i Indianstyl

Efter Rico så fick jag hoppa upp på den nya hästen Ringo Star. Det var en trevlig häst med väldigt härlig galopp och eftersom att jag har fått ett sånt härligt ridsår precis i troskanten så undvek jag att sitta ner i traven så mycket det gick och galopperade istället 😉
Mette och Marronen i Cowboystyle

När Ringo fått komma ut en stund i hagen så tog jag tillbaka honom och tog med mig hingsten på vägen tillbaka. Gjorde iordning och skrittade fram samt travade uppför backen två gånger innan jag bytte med Mette och fick ta Dabu till hagen. Han var precis som många av de andra hästarna idag, väldigt svettig, så jag spolade av honom ordentligt innan han fick gå tillbaka till sitt stall. Vid ett hade vi fyra tillsammans motionerat alla femton hästarna så då gick jag på lunch. Håller på att kylskåpsrensa så idag blev det tacofärs med ris och tomatsås. Inte helt fel faktiskt. 
Skåprensning pågår

Efter lunch så hjälpte jag Anna med all utrustning. Vi hade inte hunnit putsa något under förmiddagen så det var en hel del. Blev bara en snabbare avtorkning så får vi göra bättre på tisdag. Även hästarna fick sig en snabbare borst idag. De flesta var ju avtvättade efter ridningen och imorgon är det måndag och då kommer de ändå stå i boxarna och smuts ner sig. Vid halv fyra kom Emma tillbaka. Då hade jag bara sopningen kvar så hon hjälpte mig med det innan hon åkte igen. Jag gick in och svarade på lite mejl samt åt en apelsin innan jag gick ut på en skön promenad i solen. Väldigt varmt och skönt idag!













Efter promenaden så tog jag det lite lugnt en stund och sedan åkte jag till affären. En mil enkel resa för bara en ask jordgubbar för 16 kr 😉😋

När jag kom tillbaka från affären så tog jag en dusch och sen käkade jag. 

Det är söndag! 
Det är tacos!
Och det är fortfarande lika gott 😋

Varje söndag ända sen jag kom hit så har mamma skickat en bild till mig hemifrån för att visa hur det ser ut vädermässigt. Väldigt roligt att titta tillbaka på det nu och se hur det faktiskt ändrar sig från vecka till vecka 😃











Vissa är ju från morgon, vissa från kväll, vissa från regn och andra från sol så det är ju inte helt lätt att jämföra men så här har det sett ut iallafall. Tack mamma ❤️

Bra ide med en sms-grupp på jobbet 👍 hoppas dock det är okej att jag skickar min nästa mobilräkning till dig Fredrik 😉


Imorgon är det måndag vilket betyder LEDIG! Efter denna veckan känns det mer än välbehövligt. Jag orkade inte ens öppna kofferten på bilen idag så packning mm har jag kvar tills imorgon. Emma hade även en plan om att vi skulle hitta på något lite mer turistigt innan jag åkte hem. Hon frågade om jag ville åka till Ikea men jag sa att det kvittade 😉 blir kanske något museum eller något istället. Annars är planen att spendera några timmar i solen, gå en promenad, åka iväg och göra några ärenden, packa och tvätta kläder och bil. 

Ha en bra vecka så SYNS vi snart 😃

Kommentera här: