Två arbetare och tolv hästar 🐴🐴🐴🐴🐴

Hej!
 Hoppas att allt är bra med er? Tänk om en vecka så ligger jag förhoppningsvis och sover i min egen säng. Eller kanske mellan mamma och pappa i deras 😉 ska försöka att inte tjata allt för mycket men ni får räkna med att jag kommer ha lite nedräkning här på bloggen nu när det är mindre än en vecka kvar. Saknar nära och kära så att det gör ont inom mig ❤️ Såg dock på mammas instagram att det har varit riktigt dåligt väder de senaste dagarna så jag hoppas att leran i hästarnas hagar torkar upp lite innan jag kommer hem 😉

Idag blev det mycket jobb för mig och SB. Vi började med att hand gå De Noir och Sox för att sedan släppa ut dem i hagen medan vi gjorde iordning Acilla och Bananen. De Noir sprang runt och busade så han fick komma in ganska snart medan Sox mest tränade dribblingar a'la Zlatan. Grå fick komma ut en liten stund istället och hålla honom sällskap. Innan vi tog ut våra svarta så plockade vi av alla täcken och sedan tog vi in hästarna som var ute innan vi gick ut och red. Sillen var lite spänd och stel idag men tror det lite kan berott på vädret som även idag var blåsigt och lite "spooky". 
Sox
Dobbins nya fina täcke

Trött Lana

Efter Acilla så red jag Hileo. Tycker att flätan börjar se riktigt hyfsad ut nu. Ska testa på Alfons när jag kommer hem 😃 Något jag önskar är att kunna fläta mitt eget hår. Emma gör jättefina flätor på sig själv men när jag testar så bara det trasslar och blir jättefult. Det är precis som att jag inte kan tänka när jag ska använda händerna bakom huvudet. Hileo gick bra idag med. Red en stund på banan och sen gick vi ut och travade upp för kullen tre gånger för det vet jag att han tycker är kul. Tänker att han kan få ha lite skoj nu när han åker härifrån snart 😉 nej men det är väldigt bra jobb för dem att trava uppför 💪




Efter Hileo så red jag Cenna. Idag red jag igenom GP-specialen. Eller nej inte riktigt 😉 instruktionerna från Mette var 45 min skritt uppsuttet. Kan säga att man hinner ganska många varv runt anläggningen på 45 minuter och man hinner tänka ganska många tankar. Jaja hon är väldigt snäll så det är inga problem. Under tiden jag skrittade så red SB Grå. Britt var också där på fm och red Dobbin som alltid. 



När jag var klar med Cenna så putsade jag det som SB inte hunnit innan hon tog ut Dabu för att longera samt fyllde alla vattenhinkar innan jag gick in och åt lunch. Där inne höll Lori och Jeanna på att titta på världscupdressyren. Jag tittade lite snabbt men sen var jag tvungen att gå ut och hjälpa SB. Hon red Jojo och Piet medan jag groomade ett knippe hästar. Alla var väldigt dammiga. Det är det som är så himla jobbigt nu när det är så blåsigt oh torrt. Hästarna blir elektriska och hur mycket man än borstar så ser de fortfarande dammiga ut. Tyckte dessutom att dammsugaren sög lite dåligt så jag frågade Romeo om den kunde vara full och det kan man ju säga att den var. Vi var tvungna att vara två för att klara av att lyfta ur påsen som satt i. Romeo var förvånad att den inte gått sönder. Tydligen ska den tömmas och rengöras en gång i veckan och vad jag har sett så är det ingen som öppnat den sålänge jag varit här 😉 


Vid kvart över fyra så var vi klara. Gick in och mejlade och städade lite innan jag åkte med Romeo och Roberto till gymmet. Kommer verkligen sakna våra bilturer. Ska ju träna imorgon också men då tror jag att jag åker själv. Dagens träning gick iallafall helt okej. Bara ett pass kvar nu. Kötta!




På väg till gymmet
Ingen är för gammal för gym

När vi kom tillbaka så gjorde jag nightchecks och tog sedan en snabb dusch och sen blev det tacos. Smakar fortfarande lika bra 😉 

Nu ska jag sova. Puss 😘

Kommentera här: