Två veckor kvar 🇺🇸😃👍❤️🌴🐴👊💙

Halloj alla Sverige bor. Kan inte riktigt förstå att det bara är två veckor kvar av mitt "äventyr". På ett sätt så känns det som att jag har varit här i en evighet men samtidigt känns det som om det var igår jag klev på flyget som tog mig över Atlanten. Det här med tid är verkligen märkligt och ju mer jag funderar på det desto dummare känner jag mig så vi lämnar det. 

Jag ser fram emot att komma hem och träffa alla nära och kära igen samt börja jobba igen men samtidigt inser jag hur otroligt mycket jag kommer sakna detta stället och framförallt alla underbara människor som jag har lärt känna här. Det lär nog kännas lite tomt och konstigt när jag kommer hem och allt är "över". Tur att jag har så mycket saker att se fram emot i vår och sommar. Tävlingar med Fidelie, sommarsäsong på basta, Falsterbo mm. Tror sommaren 2015 kommer bli min bästa någonsin ( så tänker jag inför varje sommar 😉). 
Saknar dessa tre något otroligt ❤️

Idag vaknade jag direkt när klockan ringde. 👍 på det. Åt frukost och svarade på lite mejl innan det var dags att gå ut och sätta igång med dagens bestyr. Även idag var Mette och Marron på clinic så hon kom bara en liten stund på eftermiddagen. Jag började med att göra iordning Sox och skrittade fram honom åt Anna. Emma red Winny och SB red Grå. När Anna suttit upp på Sockan så gick jag tillbaka och började med De Noir som var hennes nästa häst. Jag brukar nästan aldrig göra iordning honom, Emma gör oftast Mettes hästar, men han är nog en av mina nya favoriter. Ganska liten och lite ponnybusig. Skrittade sedan fram honom och kanske är det för att hans skritt påminner lite om Fidelie och Razmin som jag gillar honom. Han smyger liksom fram som en liten katt 🐱 inte bara snubblar på som många av de andra kolosserna. Bytte sedan med Anna och fick hoppa upp på Sox igen. Emma red sedan Stravinsky och när hon var klar så åkte hon till Eponha för att hjälpa Mette med Marron. Jag släppte ut Sox i hagen och sedan hjälpte SB mig att göra iordning hingsten så att jag kom ut med honom. Ibland måste jag nypa mig i armen för att bli lite mer medveten om vad jag gör. Galopperar "min" vita hingst i morgonsolen i Kalifornien. Härligt! Idag tyckte jag dessutom att jag hittade ytterligare några knappar. Eller rättare sagt så kändes det som att jag hittade gaspedalen 😉 Han blir bara roligare och roligare att rida för varje gång. Nästa vecka när Mette, Anna och Emma är i Vegas så tror jag nog att jag kommer kunna rida honom varje dag för Mette har sagt att hon tycker det är bra om vi har några hästar var som vi rider lite oftare. Travade även över några bommar som låg på backen oh det tyckte han var kul. Blev grymt sugen på att styra mot något av de små kryssen som stod uopställda men jag lyckades hålla mig. Vet inte om det skulle vara uppskattat att jag inför hoppträning på schemat för hästarna. 
Tvätt på tork
Staketmålning

Efter Hileo så tog jag in De Noir från hagen. Han hade rullat sig ordentligt så jag fick både dammsuga och tvätta. Tur att hästarna tillgodoser mitt behov av städning så bra. När han fått is på och Sox is av så gick jag tillbaka med Hileo och tog med mig bananen tillbaka. Gjorde iordning henne för Anna och började sedan skritta. Efter det så red jag Jojo. Höll mig i bakringen även med honom. Han är så himla speciell och konstig så jag tycker det är skönast att rida där det är tomt så att jag bara kan sitta och pilla oh själv försöka klura ut hur han vill bli riden. Igår hade jag problem med galoppen så det jobbade jag extra med idag. La honom på en volt och jobbade med fattningar för att få honom att sätta under sig bättre. Det gick helt okej. Känns som att ju mindre man "gör" med hand och skänkel desto bättre går han. 





När jag var klar med Jojo så skrittade jag av Rico åt Anna. När jag kom tillbaka till stallet så passade jag på att grooma honom direkt. Där hade SB redan hunnit grooma några stycken och putsat stora delar av utrustningen. Hon är så himla snabb. Jag märker knappt att hon gör saker innan det är gjort. Märks att hon har vana och rutin. Känns bra inför nästa vecka då vi är ensamma. 
Cory fick bensinstopp mitt i stallgången 😉




En av sadelkammarna för privathästarna. Täcken och foder mm får de ha hemma för det finns inte plats för det. 

Efter lunch så groomade jag Dabu som precis avslutat lektionen med Kathleen. När jag ändå var över med honom på andra sidan så passade jag även på att grooma Bananen och Hileo. När Mette kom tillbaka vid två så red hon Cenna. Meningen var att Emma och Marron också skulle komma tillbaka idag men det hade visst blivit något trassel med transporten så han fick stanna en natt till och Emma fick vara kvar där under eftermiddagen för att ta hand om honom. 

Vid fyra var jag och SB klara med sopning, skydd och schabrak mm så då gick jag in och städade lite i vårat rum ( torkade tillochmed golvet, det såg för jäkligt ut) innan jag tog min lilla bil och åkte till gymmet. På vägen stannade jag till vid vad jag trodde var ett apotek för att titta efter en sak men det visade ju sig vara en affär där de typ hade allt. Medicin, smink, hushållsmaskiner, mat, kontorsprylar, godis, vin mm. Öppet jämt dessutom. Fy sjutton för att jobba i en affär som har öppet dygnet runt. 

Hittade mina simglasögon inför Beach 2015
Chips på Apoteket!
Gick in i denna affären med. Typ som Ikea, plantagen, Jysk, rusta, swedol och optimera i ett typ. 
Alla affärer är så sjukt stora här!






Mamma! Jag hittade tillochmed en av era kakelsorter. 

Träningen gick bra. Det var mycket folk så jag fick skippa två av maskinerna jag brukar köra men det gjorde inte så mycket, jag hittade på annat istället. Lät magen få jobba riktigt hårt. Hoppas på träningsvärk imorgon!

När jag kom tillbaka till stallet så började jag sätta på täcken. Strax därefter kom Emma och hjälpte mig göra klart det sista. Nu har jag precis duschat och ätit kvällsmat och ska strax gå och lägga mig. Imorgon tror jag att det blir en "vanlig" dag. Alla är på plats iallafall. Förutom Marronen då men vi hoppas att han kommer tillbaka imorgon 😃 

Pussar och kramar ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentarer:

1 Mamma:

Där kände jag mig hemma. Mosaiken såg exakt likadant ut!

Svar: 👍
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: