Tvättat hästar 💦🐴💦🐴💦🐴💦

Hej!

Idag var det lite svårt att ta sig ur sängen. Jag låg vaken alldeles för länge och kollade på farmen och Sofias änglar. Vaknade sedan vid fem med paddan på och hörlurarna intrasslade runt halsen. Undra hur många gånger det har hänt nu? Måste lära mig att stänga igen innan ögonen slocknar. Men eftersom varken Mette eller Anna är här så har vi ju ingen speciell tid att passa så det gjorde inget att vi inte kom ut i stallet förens kvart över. Efter morgonsysslorna så började jag med Acilla, Emma med De Noir och SB med bananen. Varsin svarting alltså 😉 eller som SB sa
-Jag måste starta med Bananen medan jag har nån energi kvar i kroppen. 
Sillen gick bra idag tyckte jag. Hon kan vara lite knixig i galoppen pågrund av sitt sadeltvång men det var inga problem, hon galoppade så snällt så. 





Min nästa häst sedan var Hingsten. Emma red Cenna och SB longerade Dabu. Britt kom som vanligt och red Dobbin vid halv tio men den här veckan får hon rida själv. Hileo gick bra, han brukar alltid kännas ungefär detsamma. Om en vecka så lämnar han Mill Creek 😥 då ska han åka till ett annat stall där många av hans avkommor finns. Tror att han ska tävlas och betäcka där. 
Dobbin
Grey har fått vattenkoppsförbud. Han bara slafsar ut vattnet. 

Groomade Hileo när jag ändå hade över honom på rätt sida. Passade även på att tvätta bort alla gula pissfläckar under magen och på bakbenen. Tyvärr lär han väl se likadan ut imorgon så egentligen är det onödigt arbete. Medan SB red Grå och Emma red Sox så höll jag Britt sällskap i sadelkammaren och putsade lite träns och sadlar. Groomade även Sillen och gav Dabu ett bad innan lunch. Även Grållen fick ett bad när han var klar medan Emma red Stravinsky och SB red Jojo. Egentligen skulle jag ridit Stravinsky men Emmas pappa kom från Ohio idag ( han ska åka med Emma till Vegas imorgon och stannar sedan tills på tisdag) och då ville hon att han skulle titta när hon red eftersom att han inte sett henne rida på länge så då fick hon ta Stravinsky också. Jag frågade honom efteråt vad han tyckte och då sa han
- Vi tar det i enrum sen 😉 haha

Dabu har nog aldrig varit så ren sen jag kom som han var efter badet idag. Grå blev också fin men såklart rullade han sig så fort han kom in i boxen. När han låg där på rygg och sprattlade så råkade han sparka till sin egen vattenhink underifrån så allt vatten flög ut över honom. Då blev han jätterädd och for upp och kollade på mig som om det vore mitt fel. Klantskalle 😉



Efter lunch hade vi bara några hästar kvar att borsta, allt var putsat och vi hade bara använt tre set med skydd så eftermiddagsjobbet gick fort. Kvart i tre var vi klara redan. Då åkte jag och Emma till gymmet efter att vi letat efter hennes bilnycklar i typ en kvart. Trots hennes nya "hitta nyckeln grej" så kunde vi inte hitta den någonstans enda till jag kom på att hon red De Noir på dressyrbanan det första hon gjorde imorse och där hängde hennes fleecejacka och där i låg nyckeln 👍

På väg till gymmet hamnade vi i värsta ruschen. Köerna var sjukt långa. Jag skulle aldrig klara av att ha det så. Tänk att alltid behöva räkna med bilköer så fort man ska någonstans. På gymmet var det iallafall lite före rusningstid vilket var skönt. Blev ett bra pass med cykling och armträning. 


Läsa tidningen
Hmm, har du något under T-shirten???
Bäst att hålla i sig när man springer. 

Efter gymmet så fick vi lite bråttom för klockan sex hade Emmas pappa bjudit oss på middag på en restaurang i Calabasa. Det var även hans 65-års dag idag. Efter en hel dag i stallet och ett pass på gymmet så kände man sig inte fräschast på restaurangen efter en raggardusch men det fick funka 😉 Det var en väldigt fin och mysig restaurang. En fiskrestaurang med mycket skaldjur och ostron och sånt men de hade även andra saker på menyn. Jag åt en kycklingsandwich med (kors i taket) potatismos. Moset var inget vidare men det var iallafall mos 👍















Både jag och Emma var rätt mätta och trötta när vi åkte därifrån så vi gjorde nightchecks direkt och sen duschade jag och nu ligger jag i sängen och ska strax sova, 20.48! Skönt. 

Imorgon har Emma lovat att rida Cenna, Sox och De Noir innan hon åker så jag tror att jag och SB kommer få en ganska lätt dag. Blir vi klara i tid och vädret tillåter så kanske jag åker till stranden. På kvällen ska jag till gymmet och sen ska jag fira med glass att det är en vecka kvar tills jag flyger hem. 

Puss och kram till alla ❤️

Kommentarer:

1 Anna M:

Hur känns det nu när det är en vecka kvar?

Svar: Det känns bra 😃 jag kommer sakna allt här när jag kommer hem men saknar ju familj och vänner samt att jag är väldigt sugen på att köra igång med Fidelie igen 🐴
mittaventyriusa.blogg.se

2 Jaqueline :

Åhh, inte Hielo, favoritkillen...♥️ Står han i det övre stallet nu (med 4 boxar)??

Svar: Ja han, Dabu, Nanna och en ny häst står i det stallet 😃 han är så mysig ❤️
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera här: