Fredag 🌟🌟🌟

Hejsvejs alla vĂ€nner! Hoppas eran fredag varit bra 😃 min har iallafall varit det. HĂ€star, ridning, gym och tacos 👍
 
Hade stÀllt klockan pÄ halv sex imorse för att jag tÀnkte att jag kanske skulle kunna se lite frÄn Göteborg Horse Show pÄ SVT play men deras app funkade inte alls sÄ det blev inget med det. Efter en go frulle med Mettes superpulver sÄ gick vi ut och började i stallet. 

Efter att vi tagit av alla lindor, vattnat, plockat fram groomingboxar mm sĂ„ fixade jag iordning Rico Ă„t Anna för att sedan gĂ„ över till andra stallet och hĂ€mta Jojo. Mette började med Marron. Medan de red sĂ„ fixade Emma iordning De Nior och jag fixade iordning hingsten. NĂ€r jag var klar med honom sĂ„ fick han stĂ„ kvar i crossen medan jag gick över till andra stallet igen för att hĂ€mta Moto. Han Ă€r bara fyra Ă„r men jĂ€tte redig. Hans Ă€gare heter Luna och Ă€r i min Ă„lder. Hon brukar rida lektion för Karin men ibland sĂ„ rider Karin honom Ă„t Luna. NĂ€r Mette var klar med Marron sĂ„ ville hon slĂ€ppa ut honom i en utav hagarna men bĂ„da var upptagna sĂ„ dĂ„ fick denna lilla söta ponnyn offra sin plats 😉



Vid halv tio sĂ„ hade Anna och Karin lektion som vanligt. Mette red Cenna och jag och Emma tog hand om de hĂ€starna som blivit ridna pĂ„ morgonen samt plockade med lite uttustning. Vid tio sĂ„ fick jag en lektion av Karin pĂ„ Stravinsky. Fick dock vĂ€cka honom först 😉🐮đŸ˜Č

Avslappnad!
 


Om Anna fĂ„r se att jag lagt ut denna bilden sĂ„ blir hon nog galen. Hon tyckte att han stod sĂ„ fruktansvĂ€rt fult och jag Ă€r beredd att hĂ„lla med men vi hade brĂ„ttom 😉
 
TrĂ€ningen gick jĂ€ttebra. Börjar Ă€ntligen komma in lite i denna "nya" typ av ridning och sitsen blir bĂ€ttre för varje gĂ„ng jag rider. Efter att ha vĂ€rmt upp en stund sĂ„ drillade Karin oss i skĂ€nkelvikningar. Inte helt lĂ€tt dĂ„ gubben bitvis ignorerar mina smĂ„ ponnysporrar 😉 galoppen Ă€r dock underbar. HĂ€r trĂ€nade vi pĂ„ att öka och minska, smĂ„ volter och galoppombyten. SĂ„ roligt att fĂ„ rida pĂ„ en sĂ„n vĂ€lutbildad hĂ€st som man kan trycka pĂ„ framĂ„t nĂ„gra steg för att sedan sitta till och kram lite pĂ„ tyglarna och sĂ„ galopperar han nĂ€stan pĂ„ stĂ€llet 😃
 
Efter S sĂ„ sadlade jag upp bananen Ă„t Anna och sen gjorde jag iordning Dabu Ă„t Mette och skrittade fram honom. Karin red Grey och Anna tog Acilla som sista hĂ€st efter att hon var klar med bananen. HĂ€st pĂ„ rymmen hade vi idag ocksĂ„. Helt plötsligt sĂ„ hörde jag bara nĂ„n som skrek och hovar som dundrade i asfalten. Stod inne i sadelkammaren och putsade sĂ„ plötsligt sĂ„g jag bara en svart friser svepa förbi utanför fönstret. Han precis ut och stĂ€lla mig i vĂ€gen i gĂ„ngen och snabbt dĂ€refter dök Anna upp bakom och bananen var infĂ„ngad. Det var hennes Ă€gare Terry som hade slĂ€ppt loss henne innan hon stĂ€ngt grinden. Det var nog första gĂ„ngen jag sĂ„g den hĂ€sten springa frivilligt 😜
 
NÀr alla hÀstarna var ridna sÄ putsade vi det mesta innan vi gick pÄ lunch. Jg Ät rester frÄn gÄrdagens kyckling med ris. 
 
Eftermiddagen spenderades som vanligt med att grooma hÀstarna. Jag gjorde Rico och Starvinsky extra noga igÄr, de fÀller för fullt sÄ jag gick loss med ryktstenen. Trodde dÀrför att det skulle gÄ snabbt och lÀtt att rykta dem idag men det lossnade sÀkert lika mycket till. 
Vid fem var vi klara med alla hĂ€starna och hade vattnat och sopat sĂ„ dĂ„ gick jag in och skickade nĂ„gra mejl innan jag Ă„kte med Romeo till gymmet. Det Ă€r lite smidigare att Ă„ka med honom. Emma Ă€r nog en utav den lataste jag mött. Hon kan lĂ€tt Ă„ka fem varv pĂ„ en parkeringsplats för att hon absolut vill ha en plats sĂ„ nĂ€ra ingĂ„ngen som möjligt. Vi Ă„ker runt mycket lĂ€ngre tid Ă€n vad det skulle tagit att gĂ„ nĂ„gra extra meter. Romeo Ă€r bĂ€ttre, han tar bara första bĂ€sta parkering 😉 trĂ€ningen idag gick sĂ„dĂ€r. KĂ€nde mig lite matt i kroppen sĂ„ det blev lite lugn löpning och cykling i ca 40 min innan jag körde lite olika plankor och stretchade ordentligt. 
 
Snygg bil 🚙🚕🚙🚕🚙🚕🚙🚕 Iggys!
 
Nu pĂ„ kvĂ€llen har jag Ă€tit tacos och tittat pĂ„ Vardagspuls. Mitt favoritprogram Lets Dance började ju idag men det tyvĂ€rr inte se utomlands men pĂ„ vardgspuls hade de lite inslag frĂ„n genrep samt intervju med Ingemar och Jenny sĂ„ det kĂ€ndes ganska okej 💃 mamma uppdaterade mig med hur de olika paren lyckades med sina danser. Tack för det!
 
Dagens pepp!


Ha en bra dag! Kram ❀

Kommentera hÀr: