Ytterligare en 60 timmars jobbvecka avslutad 👊

Hej!

Hoppas allt Àr bra med er?

MĂ„ste börja dagens inlĂ€gg med att skriva om gĂ„rdagens mello final. Riktigt bra tyckte jag och rĂ€tt lĂ„t vann helt klart. TĂ€nkte Ă€ven passa pĂ„ att skryta lite med att jag vann Jans tippningstĂ€vling pĂ„ 16 poĂ€ng. TvĂ„ poĂ€ng före tvĂ„an 😃 HĂ€rligt med seger 🏆

Idag vaknade jag direkt nĂ€r klockan ringde vid halv sex sĂ„ jag hade gott om tid för frukost och mejl. Brukar alltid försöka vakna i god tid innan jobbet för att hinna skriva lite till mamma, mormor, pappa med flera. NĂ€r jag vaknar sĂ„ Ă€r ju klockan runt tvĂ„ i Sverige sĂ„ det Ă€r bra tid att skriva till mamma pĂ„ jobbet ❀
Åt en god frukost och gick sedan ut i stallet. Idag startade Mette med Marron och Karin med Stravinsky. Fick reda pĂ„ idag att Mette bara haft Marron i tvĂ„ mĂ„nader, han var alltsĂ„ helt ny nĂ€r jag kom. Riktigt hĂ€ftig hĂ€st. Kommande helg Ă€r det tĂ€vlingsdebut för dem. 




Medan Karin var ute med S sĂ„ gjorde jag iordning GrĂ„llen till henne. PĂ„ morgonen kom Ă€ven Sara-Bell. En tjej som ska jobba hĂ€r och hjĂ€lpa till att rida hĂ€starna nĂ€r Karin Ă„ker i början av april. Det Ă€r alltsĂ„ vi tvĂ„ som ska försöka hĂ„lla stallet rullande medan Anna, Mette och Emma Ă„ker till Las Vegas. Hon verkade bra sĂ„ det blir nog inga problem. 

Skrittade GrĂ„ lite och tog sedan hand om S. NĂ€sta hĂ€st för Karin var Sillen sĂ„ jag gjorde iordning henne. Tog sedan ut Dobbin i hagen. Först gick vi ett varv runt dressyrbanan. KĂ€nner verkligen att jag kom hit helt rĂ€tt tid pĂ„ Ă„ret. Det Ă€r varmt men inte outhĂ€rdligt varmt och allt blommar. Nu har det dessutom regnat ovanligt mycket sĂ„ en utav ridlĂ€rarna sa hĂ€romdagen att hon aldrig sett Mill Creek sĂ„ grönt. 





Sen blev det stallpyssel resten av förmiddagen. HÀstarna som varit ute i hagarna skulle tvÀttas av, pÄ och av med is och sÄ alla dessa flugor. Flughuvor och flugspray Àr ett mÄste. Sen fanns det sÄklart massor att putsa som vanligt. Ibland kÀnns det som att det Àr mÄnga fler trÀns att putsa Àn det Àr hÀstar ridna men sÄ kan det ju inte vara???


En som tyckte det var skönt att rulla 🐮




Och en som tyckte det var skönt att bli tvĂ€ttad 💩

Efter lunch, idag vart det pasta med bacon och tomatsĂ„s, sĂ„ började vi grooma. Mette hade lektion och Karin tömkörde Greta. Anna var hĂ€r idag ocksĂ„ och packade inför kommande veckas tĂ€vling. Idag var det riktigt varmt att stĂ„ och borsta. Över 30 grader. Men jag ska inte klaga pĂ„ solen ☀☀☀☀
NĂ€sta vecka ska det tydligen bli kallare. 

NĂ€r jag och Emma var klara vid fyra sĂ„ Ă„kte vi till gymmet och körde ett pass. Söndag eftermiddag Ă€r det alltid lite mindre folk 👍 

IkvĂ€ll ska jag Ă€ta taco-rester och titta pĂ„ farmen. Imorgon Ă€r vi lediga sĂ„ dĂ„ Ă€r planen att sola, tvĂ€tta, trĂ€na, handla och lĂ€sa lite tror jag. 

NĂ€sta vecka Ă€r det tĂ€vling. Tydligen en vĂ€ldigt stor tĂ€vling som pĂ„gĂ„r under tvĂ„ helger pĂ„ raken nu sĂ„ Mette och tvĂ„ av hennes elever Ă„ker med fem hĂ€star nu pĂ„ onsdag och kommer tillbaka lördag. Sen Ă„ker de pĂ„ onsdag veckan efter igen. SĂ„ nu Ă€r jag, Karin och Emma "ensamma" med övriga hĂ€star i nĂ€stan tvĂ„ veckor. Anna Ă€r med Mette pĂ„ tĂ€vlingen och sĂ€kert Ă€ven Emma vissa dagar. Tror att jag och Karin ska Ă„ka dit nĂ„gon dag och titta 😃 

Helgen efter dessa tvĂ„ tĂ€vlingshelger Ă€r det pĂ„sk och pĂ„ lĂ„ngfredagen Ă„ker Karin tillbaka till Sverige igen 😱 vill inte att hon ska Ă„ka. Efter pĂ„sk Ă€r det bara en helg mellan innan det Ă€r dags för Vegas. Veckan efter Vegas Ă„ker jag hem. KĂ€nns som att veckorna kommer gĂ„ fort. 

Ha en bra mĂ„ndag! Hoppas att veckan blir bra, bĂ„de för er och mig. Hade hemlĂ€ngtan i mĂ„ndags och tisdags men resten av veckan har varit riktigt bra. Hoppas att det hĂ„ller i sig 👊👊👊

Kram ❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Kommentarer:

1 Nettan:

Ja hejsan vad tiden gÄr! Snart Àr du tillbaka pÄ Ica igen;) Ja som synes pÄ bilderna ser det ut att vara skönt vÀder! Sola Ä bada...........Ä va skönt! Njut!
Ha de gött!
Kram

Svar: Tack! Inte lĂ„ngt kvar för Marie nu ju. HĂ€lsa alla. Kram ❀
mittaventyriusa.blogg.se

Kommentera hÀr: